Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-01T21:52:09+01:00
Moda na zdrowy styl życia sprawia, że w dzisiejszych czasach, coraz więcej osób zaczyna dbać o to, by ich menu było zbilansowane, bogate w cenne pierwiastki, witaminy i składniki odżywcze. Niestety
w powszechnej opinii nadal funkcjonują pewne mity żywieniowe, często podtrzymywane przez producentów, które nie sprzyjają właściwej diecie. Nie dajmy się nabrać!

Twaróg jest najlepszym źródłem wapnia - fałsz!

To chyba jeden z najsilniej zakorzenionych mitów w naszej świadomości. Tymczasem okazuje się, że w procesie produkcji sera białego, aż 80% wapnia z mleka przeznaczonego na twaróg, wytraca się razem z serwatka, a jedynie 20% pozostaje
w serze. Najwięcej wapnia spośród mlecznych przetworów ma ser żółty. Co więcej, nie zawiera on laktozy, dzięki czemu może być spożywany przez osoby, które nie tolerują tego pierwiastka.

Każdy jogurt zawiera bakterie probiotyczne - fałsz!

Miano bakterii probiotycznych zarezerwowane jest tylko dla specjalnych szczepów bakterii, posiadających potwierdzone badaniami naukowymi właściwości prozdrowotne. W odróżnieniu od obecnych w tradycyjnym jogurcie bakterii Lactobacillus bulgaricus i Streptococcus thermophilus, odpowiedzialnych za jego fermentację, bakterie probiotyczne mają nazwę trzyczłonową.

Produkty light nie tuczą - można jeść je bez ograniczeń - fałsz!

Właściwości produktów light polegają na tym, że zastępując nimi dotychczas spożywany np. jogurt - w tej samej ilości - obniżamy dostarczaną organizmowi dawkę kalorii, tłuszczu lub cukru. Produkty te tracą jednak walory dietetyczne, jeżeli jemy je w większych ilościach, ponieważ spożywamy wtedy taką samą lub nawet większą ilość składników, których zawartość
w diecie chcieliśmy obniżyć.

Przedstawione powyżej mity to tylko kilka przykładów powszechnie funkcjonujących, mylnych opinii na temat żywienia.
Aby nie dać się na nie nabrać, warto zwracać uwagę na dostępne porady dietetyków i uważnie czytać etykiety.