Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T17:08:49+01:00
Był tam staropolskie tradycje i obyczaje polskiej szlachty. Na scianach wisialy obrazy żołnierzy (przywódców i bohaterów narodowych) takich jak np Kościuszko, Rejtan, Jasiński i Korsak. Wśród starych, rodzimych znajdował się zegar kurantowy, z którego wydobywały się dźwięki hymnu polskiego 'Mazurka Dąbrowskiego' . Głęboki patriotyzm ujawniał się nie tylko z wystroju wnętrza dworku, ubiorze czy kultywowanych tradycjach, ale także w postępowaniu mieszkańców Soplicowa np Ksiądz Robak i inni.
2010-03-01T17:11:35+01:00
Dwór w Soplicowie był we brzozowym gaju,otoczony brzozami i topolami. Był on niewielkim lecz poodmurowanym dworkiem o białych ścianach. Domek mieszkalny, zadbany. Za domkiem znajdowały się budynki gospodarcze. Zebrane zboża, siana świadczą o zamożności mieszkańców. Wnętrze dworkujest nie zmienione od lat.Na ścianach wiszą portrety polskich bohaterów (m.in.Kościuszki), oraz zegar wygrywający ''Mazurka Dąbrowskiego''

mam nadzieję że Ci pomogłam:)