1.a)Jaką wartość przyjmuje funkcja y= -0,125x+4 dla argumentu x=8
b)Dla jakiego argumentu x funkcja y= -3x+3/4 osiąga wartość 3/4
c)Dla jakich argumentów funkcja y=4x-4 przyjmuje wartości ujemne.Dla jakiego argumentu funkcja ta osiąga wartość 0.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T17:39:03+02:00
1.
a)Jaką wartość przyjmuje funkcja y= -0,125x+4 dla argumentu x=8
Odp.: f(8)=-0,125*8+4=3
Ta funkcja przyjmuje wartość 3 dla argumentu 8.

b)Dla jakiego argumentu x funkcja y= -3x+3/4 osiąga wartość 3/4
Odp.: Rozwiązuje następujące równanie:
y= -3x+3/4=3/4
-3x=0, więc:
x=0

c)Dla jakich argumentów funkcja y=4x-4 przyjmuje wartości ujemne.Dla jakiego argumentu funkcja ta osiąga wartość 0.

Ta funkcja przyjmuje wartości ujemne wtedy i tylko wtedy, gdy 4x-4<0, więc:
4x<4
x<1

Osiągnie natomiast 0 dla argumentu 4, co zapisujemy f(4)=0.

Pozdrawiam!
4 4 4
2009-10-19T17:39:25+02:00
1.a)Jaką wartość przyjmuje funkcja y= -0,125x+4 dla argumentu x=8
F(8)=-1/8*(8)+4=-1+4=-3
b)Dla jakiego argumentu x funkcja y= -3x+3/4 osiąga wartość 3/4
3/4=-3x+3/4
3x=0/:3
x=0
c)Dla jakich argumentów funkcja y=4x-4 przyjmuje wartości ujemne.
y<0
4x-4<0
4x<4/:4
x<1

Dla jakiego argumentu funkcja ta osiąga wartość 0.
0=4x-4
-4x=-4/:(-4)
x=1
2009-10-19T17:45:46+02:00
A) x=8 gdy y=3
b)y=3/4 gdy x=0
c)y<0 gdy x∈(-nieskończonosci, 1)
y=0 gdy x=1