Odpowiedzi

2010-03-01T17:08:47+01:00
C²=a²+b²

27-11=16
czyli 16:2=8
14²=8²+h²
196=64+h²
h²=132
h=√132
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T17:10:26+01:00
Należy narysować trapez równoramienny i na górnej podstawie napisac 11 a na dolnej 27. Ramiona ma takiej samej długości czyli 14. Należy na rysunku poprowadzić 2 wysokosci i zaznaczyc je jako h. Także z rysunku powstaną 2 trójkąty i 1 kwadrat lub prostokąt. I teraz dolną podstawę odejmujemy od górnej,czyli 27-11=16 i podzielic przez 2 bo mamy 2 te trojkąty czyli 8 wyjdzie.
h²+8²=14²
h²+64=196
h²=196-64
h²=132
h=√132.
Czyli nasza wysokość wynosi √132.:)
2 4 2