Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T17:12:59+01:00
Tak, ponieważ d1=24cm
d2=10cm
½d1²+½d2²=a²
12²+5²=a²
144+25=a²
169=a² /√
13=a
Zgadza się długośc boku.

Co do powyższej odp. romb zawsze jest równoległobokiem, ale równoległobok nie zawsze rombem. Podobnie jak kwadrat jest prostokatem, ale nie każdy prostokat jest kwadratem.
31 4 31
2010-03-01T17:15:14+01:00
5^2+12^2=13^2
25+144=169
169=169

Odp. Równoległobok o podanych bokach jest rombem .
[ Przekątne w rombie przecinają się pod kontem prostym , więc rysujemy równoległobok i z twierdzenia pitagorasa wyliczmy czy połówki przekątnych podniesione do kwadratu są równe z bokiem podniesionym do Kwadratu. ]
32 4 32