Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T17:18:47+01:00
A)Narysuj sobie trójkąt równoramienny zaznacz ze podstawa ma 12 a ramiona maja po 10 oraz zaznacz na srodku linie ktora bedzie wysokoscia. Wiemy ze cala podstawa ma 12 cm to polowa tej podstawy ma 6cm, czyli
h²+6²=10² bo bierzemy w twierdzeniu Pitagorasa wysokosc²+polowa podstawy(bo powstanie nam trójkąt)=10²czyli ramie trojkata
h²+36=100
h²=100-36
h²=64
h=8 bo 8 * 8=64
czyli wysokosc wynosi 8
b)jezeli jest to trójkąt to moim zdaniem wysokosc wynosi tez 10.Mam nadzieje ze pomoglam:)
3 2 3
2010-03-01T17:19:14+01:00
H²=10²-6² 6 ponieważ trzeba podzielic podstawe trojkata i wjdzie trojkat prostokatny o podtsawie 6 i ramieniu 10
h²=100-36
h²-64
h=8 - wysokosc trojkata


b)
h²=10²-5²
h²=100-25
h²=75
h=√75
h=3√12.5 - wys
2 3 2