Odpowiedzi

2010-03-01T17:26:27+01:00
Narcyz (Narcissus L.) – rodzaj roślin należący do rodziny amarylkowatych. Należy do niego kilkadziesiąt gatunków i duża liczba mieszańców[2]. Dziko rosną w krajach śródziemnomorskich, w Europie Środkowej i Północnej oraz w Azji

We współczesnej psychiatrii narcyzm uznaje się za zaburzenie osobowości (DSM IV), chociaż w ICD-10 nie jest wyróżniony jako odrębna jednostka nozologiczna. Psychoanaliza podchodzi do tego zagadnienia szerzej, mówiąc, że jest to stan psychiczny, polegający na skierowaniu libido do wewnątrz, wówczas ego staje się obiektem seksualnym.
35 1 35
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T17:28:30+01:00
Narcyz -rodzaj roślin należący do rodziny amarylkowatych. Należy do niego kilkadziesiąt gatunków i duża liczba mieszańców[2]. Dziko rosną w krajach śródziemnomorskich, w Europie Środkowej i Północnej oraz w Azji (Chiny, Japonia)[3]. Są uprawiane w wielu krajach świata. W Polsce dziko rośnie będący efemerofitem Narcissus

Narcyz – w mitologii greckiej młodzieniec niezwykłej urody, syn boga rzeki Kefisos (Beocja) i nimfy Liriope. Kora, córka Demeter, przechadzała się pewnego dnia po lasach. Nad jeziorem zauważyła kilkanaście kwiatów – narcyzów. Wiedziała, że nie wolno jej ich zerwać, ponieważ są poświęcone Hadesowi – bogu podziemi
2 3 2
2010-03-01T17:30:42+01:00
Narcyz - człowiek zakochany w sobie, w swojej urodzie;
narcyz; w mit. gr. piękny młodzieniec, który odrzucił miłość nimfy górskiej Echo; karząc jego pychę bogini Memezis sprawiła, że zakochał się w swym odbiciu w strumieniu; nazwany jego imieniem biały kwiat był symbolem zimnej, nieczułej urody

roślina cebulkowa (ozdobna) o dużych kwiatach
5 4 5