Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T17:49:42+02:00
Po śmierci Artura, z rąk popleczników jego syna Mordreda (Medrauta), miecz zawędrował z nim na Avalon. Tam miał czekać na powrót króla do świata żywych, aby następnie wraz z nim brać udział w walce o dobro, prawość i braterstwo, przede wszystkim zaś o miłość. Jednakże podczas wielkiego przelewu krwi celtyckiej Excalibur ma powrócić na świat i pojawić się w miejscu Miecza z Kamienia, prawdopodobnie w Stonehenge.

Istnieje legenda, że Caliburn miał być po śmierci przekazywany z rąk do rąk wszystkim rycerzom godnym jego posiadania, ale jest to wątpliwe i bardziej prawdopodobne jest przypuszczenie, że został rozbity i tworzy 13 skarbów Brytanii, zawiezionych na wyspę Bardsey wraz z Merlinem. Dalszą częścią legendy jest fakt iż Caliburn może zostać odrodzony tylko z czystej miłości dziecka, co do dzisiaj jest nie do rozszyfrowania, albowiem ten który będzie dzierżył miecz musi być "mężem prawym, sprawiedliwym i wolnym od nienawiści i zła tego świata". Niedawno nazwa Excalibura została odczytana przez naukowców, zajmujących się kulturą celtycką, jako zlepek słów łacińskich ensis caliburnus, czyli "miecz chalibijski", czyli wykuty przez Chalibów, lud pochodzący z Anatolii.
  • Użytkownik Zadane
2009-10-19T17:49:58+02:00
Po śmierci Artura, z rąk popleczników jego syna Mordreda (Medrauta), miecz zawędrował z nim na Avalon. Tam miał czekać na powrót króla do świata żywych, aby następnie wraz z nim brać udział w walce o dobro, prawość i braterstwo, przede wszystkim zaś o miłość. Jednakże podczas wielkiego przelewu krwi celtyckiej Excalibur ma powrócić na świat i pojawić się w miejscu Miecza z Kamienia, prawdopodobnie w Stonehenge.
Istnieje legenda, że Caliburn miał być po śmierci przekazywany z rąk do rąk wszystkim rycerzom godnym jego posiadania, ale jest to wątpliwe i bardziej prawdopodobne jest przypuszczenie, że został rozbity i tworzy 13 skarbów Brytanii, zawiezionych na wyspę Bardsey wraz z Merlinem. Dalszą częścią legendy jest fakt iż Caliburn może zostać odrodzony tylko z czystej miłości dziecka, co do dzisiaj jest nie do rozszyfrowania, albowiem ten który będzie dzierżył miecz musi być "mężem prawym, sprawiedliwym i wolnym od nienawiści i zła tego świata". Niedawno nazwa Excalibura została odczytana przez naukowców, zajmujących się kulturą celtycką, jako zlepek słów łacińskich ensis caliburnus, czyli "miecz chalibijski", czyli wykuty przez Chalibów, lud pochodzący z Anatolii.