Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T17:37:21+01:00
Grzech pierworodny polegał na tym, że człowiek kuszony przez Złego ducha nadużył swej wolności, przeciwstawił się Bogu chcąc swój cel osiągnąć bez pomocy Boga.Grzech ten, niejako przypisany do ludzkiej natury i tłumaczący jej zepsucie (większą skłonność człowieka do zła niż do dobra), przechodzi z pokolenia na pokolenie. Przekazywany jest dziecku w akcie poczęci.
86 3 86
2010-03-01T17:39:55+01:00
Grzech pierworodny polega na świadomym i dobrowolnym przekroczeniu przykazan bozych i koscielnych. dlatego pierworodny, poniewaz popelnili go: Adam i ewa, jako pierwsi ludzie.
55 3 55
2010-03-01T17:40:16+01:00
Grzech pierworodny został popełniony przez Ewę i Adama, pierwszych ludzi. Polegał on na zjedzeniu zakazanego owocu, wbrew woli samego Boga. Jego następstwem jest zamknięcie dla nas Raju, żeby się do Niego dostać musimy na to zasłużyć, zostało nam odebrane życie wieczne na Ziemi.
68 3 68