Odpowiedzi

2010-03-01T17:42:37+01:00
Gleby górskie
- gleby aluwialne (mady)
- gleby bagienne
- czarne ziemie
- rędziny

wydaje mi się że to chodzi oto.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T17:45:36+01:00
Gleby astrefowe są to gleby które tworzą sie w rożnych strefach klimatycznych gdyż czynnikiem decydującym o ich powstawaniu są :
stosunki skalne,podłoże skalne i ukształtowanie terenu
Gleby astrefowe :
mady powstaja w wyniku akumulacyjnej działalności rzeki
gleby bagienne tworza sie na terenach bagiennych
gleby czarno ziemie , to gleby żyzna i urodzajne powstają po osuszeniu bagien
rędziny to gleby średnie tworzą sie na podłożu skał wapiennych
gleba górska to gleba słaba i bardzo słaba co spowodowane jest erozją gleby
1 5 1