Odpowiedzi

2010-03-01T17:41:39+01:00
Gdy krew nie krazy nie pracuje nasze serce a jak nasze serce nie pracuje to wtedy umieramy
15 3 15
2010-03-01T17:43:28+01:00
Poprzez krążęnie krwi w organizmie jest dostarczany tlen, substancje pokarmowe, hormonów oraz przeciwciał każdej jego komórce, odprowadzając tym samym dwutlenek węgla i inne zbędne produkty przemiany materii. dzięki temu może zachodzić oddychanie. To układ krążenia zaopatruje każdą komórkę naszego ciała w pokarm i tlen, a także usuwa ze wszystkich komórek szkodliwe i niepotrzebne substancje.
43 4 43
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T17:47:22+01:00
Człowiek to złożony organizm żywy.
Aby życie "nastąpiło", ciało musi spełanić funkcje, tzw. warunki życia:
odżywianie
oddychanie
wzrost i rozwój
samoistny ruch
reagowanie na bodźce (pobudliwość)
replikacja
wydalanie

wiele z nich podstawę ma w funkcji krwi jaka pełni:

odżywianie - krew zaopatruje komórki w skł. odżywcze tym samym takanki i oarga i w końcu organizm

- oddychanie - krew transportuje (znowu) tlen do komóek z płuc i dwutlenek węgla vice versa

- wydalanie - to dzięki krwi tkanki (komórki) mogą "wyrzucić" produkty spalania cukru, tłuszczów i białek

i to dlatego , gdyby nie krew te podstawowe fukcje jakie pełni organizm nie były by możliwe do zrealizowania :)
12 3 12