Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T17:56:11+02:00
Saprofit to organizm cudzożywny karmiący się związkami org. pochodzącymi z rozkładu martwych szczątków roślinnych i zwierzęcych.

Saprofag to organizm zwierzęcy pożerający martwe szczątki roślin i zwierząt.
26 4 26
2009-10-19T17:57:11+02:00
SAPROFITY czyli roztocza - cudzożywne organizmy niezwierzęce, które odżywiają się martwą materią organiczną, rozkładając szczątki roślinne i zwierzęce. Do s. należą m.in. bakterie fermentacyjne i gnilne, grzyby tj. pleśniak, pędzlak, drożdże, grzyby, kapeluszowe. Z działalnością saprofitów związane są 2 ważne procesy: biologiczne samooczyszczanie wód i tworzenie próchnicy.

SAPROFAGI to cudzożywne organizmy zwierzęce odżywiające się martwą materią organiczną. Do s. należą m.in. morskie wieloszczety, dżdżownice, wazonkowce, niektóre nicienie, strzykwy.
11 3 11