Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T18:25:16+01:00
Sprawdzane przez nauczycielkę ;)
Przed 10 lat:
Syn = x
Ojciec = 4x = 48
Razem: 60

Obecnie:
Syn = 22
Ojciec = 58
Razem = 80

za 10 lat:
Syn = 32
Ojciec = 68
Razem = 100 lat
powinno być.

jak masz książkę do matmy Matematyka 2010 zgodne z nową podstawą progr.
to na stronie 291 znajdziesz i zobaczysz że poprawna odpowiedź.
wiem że trzebabyło liczyć z tym ' x ' itd. ale pani nam to na lekcji dyktowała. :]
2010-03-01T18:31:14+01:00
y + x + 10 = 100
x + 0,25x = 80

x = 100 - 10 - y
x = 90 - y

90 - y + 22,5 - 0,25y = 80
- y - 0.25y = 80 - 90 - 22,5
- 1,25y = - 32,5 / : ( - 1.25 )
y = 26

26 + x + 10 = 100
x = 100 - 26 - 10
x = 64