Zredukuj wyrazy podobne i oblicz wartość wyrażeń:

1. z-7c-2c+8z
dla c=-2 i z =3

2. -3b+10y+y-4b
dla b=1 i y=-4

ROZWIĄZANY PRZYKŁAD:
12t+12w+4t-w=16t+11w

dla t=-1 i w=2
czyli
16- (-1) +11 * 2=(-16) +22=6

*=mnożenie.

zresztą redukować wyrazów podobnych nie musisz ;) ten zrobiony przykład został przeze mnie z tymi mam pewne wątpliwości,dlatego zwracam się o pomoc..

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-01T17:56:06+01:00
Z-7c-2c+8z =9z-9c
-9*(-2)+9*3=18+27=45


. -3b+10y+y-4b=-7b+11y
-7*1+11*(-4)=-7-44=-51

12t+12w+4t-w=16t+11w
16*(-1)+11*2=-16+22=6

2010-03-01T17:57:53+01:00
Z-7c-2c+8z=9z-9c=9(z-c)
liczbowo 9(3-(-2))=9*5=45
lub 9*3-9*(-2)=27+18=45
2) -3b+10y+y-4b=-7b+11y
liczbowo -7*1 + 11* (-4) = -7-44=-51