Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T18:04:23+02:00
Łącznie w klasie:
IIa - x | 25
IIb - y | 30
Chłopców:
IIa - 0,6x | 0,6 * 25 = 15
IIb - 0,4y | 0,4 * 30 = 12

x + y = 55
0,6x + 0,4y = 27

x = 55 - y
0,6(55-y) + 0,4y = 27

x = 55 - y
33 - 0,6y + 0,4y = 27

x = 55 - y
- 0,2y = -6 | :(-0,2)

x = 55 - y
y = 30

x = 55 - 30
y = 30

x = 25
y = 30

Odp: Klasa IIb liczy 30 uczniów.
1 5 1
2009-10-19T18:04:48+02:00
X- klasa a
y-klasa b

x+y=55
0,6x + 0,4y = 27

x=55-y

0,6x(55-y) + 0,4y= 27
33-0,6y +0,4y = 27
-0,2y = -6
y=30

odp.klasa B liczyła 30 uczniów