Trzy litry soku rozlano do prostopadłościennych pojemników o wymiarach 5cm x 5 cm x 10 cm,wypełniające je do 4/5

a) Jaka jest pojemność jednego pojemnika.?
b)Ile napoju nalano do każdego z tych pojemników ?
c) Ile było pojemników.?



KONIECZNE .!
Kto pierwszy Odp. to daM naJ . !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T18:08:16+01:00
5*5*10=250cm3 250cm3=250ml
Pojemność pojemnika to 250ml
DO kazdego z pojemników wlnao 200ml 250:5=50 50*4=200

1l=1000ml 1000*3+3000 3000ml:200=15
Było 15 pojemników
1 prosze o naj
1 5 1
2010-03-01T18:21:41+01:00
5 cm * 5 cm * 10 cm = 250 cm³
Odp. Pojemność jednego pojemnika to 250 cm³

250 cm³ * 4/5 = 200 cm³
200cm³=0,2dm³=0,2l = 200ml
Odp. Jeden słoik pomieści 200ml

3l=3dm³=3000cm³
3000cm³:200cm³=15
Odp: Było 15 pojemników

1 5 1