Odpowiedzi

2010-03-02T10:23:11+01:00
2010-03-02T10:39:37+01:00
Zrobione na kartce bez zadania 3.

wszytskie z wytlumaczeniem zrobione.

mam nadzieje z dobrze mnie ocenisz:)

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T11:43:42+01:00
1)
α=180*-53*=127*- kąt przyległy do odpowiadającego
β=37,5*kąty wierzchołkowe
γ=?
180*-142*=38*
180*-(90*+38*)=52*
180*-(90*+52*)=38*
γ=38*-20*=18*

2)
3²+x²=5²
x=4
3²+y²=√34²
y=5
a=9
h=3
P=1/2*9*3
P=13,5 jest wieksze

3)
12:5=2,5
Pzac=1,2*4,8*4+1/2*2,4*4
Pzac=9,6+4,8=14,4

4)
230=100+60+a
a=70m
14a=1400m²
1400=1/2*70*h
h=40 m

5)
5²+12²=x²
x²=144+25
x²=169
x=13m
obw=12+5+13
obw=30m
co 1m sadzamy bratki
30:10=30 sadzonek

6)
bok leżacy naprzeciw kąta 30* jest 2 razy krótszy od przeciwprostokatnej
1/2a=2km
a=4km

7)
1,5²+x²=2,5²
x²=6,25-2,25
x²=4
x=2 m

8)
60m:3=20m
kwadrat ma bok dł. 40m
P=40²
P=1600m²
Ptrapezu=(x+20)*40/2=1600
x=60m
bok AD
AD²=40²+40²
AD=40√2≈56,57m≈57m
Ptrójkąta=1/2*x*40=1600
x=80m
bok CB
CB²=40²+80²
CB=40√5m≠89,44≈89m

AB=180m
BC=89m
CD=60m
DA=57m