Odpowiedzi

2010-03-01T18:26:56+01:00
Dekalog jest to zbiór podstawowych nakazów moralnych. Obowiązywał pierwotnie wyznawców judaizmu, a następnie został przejęty przez chrześcijan. Spełnia się on w Jezusie Chrystusie poprzez tajemnicę paschalną.
2010-03-01T18:28:18+01:00
DEKALOG TO 10 PRZYKAZAN KOSCIELNYCH .
JEST TO ZBIUR NAKAZUW I ZAKAZUW .
DANYCH SWIATU PRZEZ BOGA.
OBOWIAZYWAŁ PIERWOTNIE WYZNAWCUW JUDAIZMU.
A NASTEPNIE PRZEJELI GO CHRZESCIJAN.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T18:46:54+01:00
Dziesięć przykazań

Zbiór nakazów etycznych uznawanych przez tradycję judaistyczną i chrześcijaństwo.Termin pojawił się w pismach Ireneusza i Klemensa na określenie przykazań które Mojżesz otrzymał od Boga na górze Synaj.