Odpowiedzi

2010-03-01T21:56:00+01:00
Tu masz rozwiązanie
http://marek_tg.fm.interia.pl/chemia.jpg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T23:18:44+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MCuSO4*5H2O=64u+32u+9*16u+10*1u=250u
mCuSO4=64u+32u+4*16u=160u
Chcę otrzymać roztwór 5% mając do dyspozycji 150g wody, więc
5g CuSO4------95g wody
xg CuSO4------150g wody
x=5*150/95
x=7,89g CuSO4

Teraz obliczam w jakiej ilości hydratu znajduje się 7,89g CuSO4 250g hydratu------160g CuSO4
xg hydratu---------7,89g CuSO4
x=250*7,89/160
x=12,33g hydratu

Należy rozpuścić 12,33g hydratu(CuSO4*5H2O).
1 5 1