Proszę o zrobienie mi tych 3 zadan z matmy ;)

Proszę to na dziś , dam Najlepszą kto zrobi te zadania bardzo mi na tym zależy .
DZiekuję.

Zadanie 1.
Kupiono 12 zeszytów .Zeszyty w linię były po 3,50 zł , a w kratkę po 4,50 zł . Zapłacono 49 zł . Ile kupiono zeszytów w linię , a ile w kratkę ? O ile więcej kupiono zeszytów w kratkę niż w linię ?

zadanie 2 .

Kupiono 24 bilety do kina , bilety normalne były po 16 zł , a ulgowe po 11zł . Łącznie zapłacono 289 zł . O ile więcej kupiono biletów ulgowych niż biletów normalnych ?

Zadanie 3.

Dwóch braci chciało kupic dom . Pierwszy mógł zapłacic tylko dwie siódme potrzebnej kwoty , a drugi trzy siódme tej kwoty . Ile kosztował dom , skoro obaj bracia mieli łącznie 250 000 zł?

Te zadania proszę obliczyc za pomoca równan , bo mam dział równan i niewiadomych .
Dzieki z góry to na dziś proszę o zrobienie ;**********

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T18:34:33+01:00
1.

kratka - x
linia - 12-x

3,5x+4,5(12-x)=49
3,5x+54-4,5x=49
-x=49-54
-x=-5 |:(-1)
x=5

kratka - 5
linia - 7

odp.: o 2 więcej.


2.

normalne - x
ulgowe - 24-x

16x+11(24-x)=289
16x+264-11x=289
5x=25 |:5
x=5

normalne - 5
ulgowe - 19

19-5=14

odp.: o 14 więcej.


3.

I brat - 2/7x
II brat - 3/7x

2/7x+3/7x=250000
5/7x=250000 |:5/7
x=350000

odp.: dom kosztował 350.000 zł.
2010-03-01T18:41:55+01:00
Zad 1
x- ilośc zeszytów w linie - 5
y - ilość zeszytów w kratke - 7

x + y = 12 / * -3.5
3,5x + 4,5y = 49

-3,5x - 3.5y = -42
3,5x +4.5y = 49

y = 7

x + y = 12
x +7 = 12
x = 12 - 7
x = 5

7 - 5 = 2





Zad 2
x - ilość biletów normalnych
y - ilość biletów ulgowych
x+y = 24 / *-11
16x + 11y = 289

-11x-11y=264
16x +11y =289
5x = 25
x = 5

x+y = 24
5+y=24
y= 24-5
y=19

x=5
y=19

19 - 5 = 14

Zad 3

Brat I - 2/7x
Brat II - 3/7x

2/7x+3/7x=250000
5/7x=250000 /:5/7
x=350000