Każdy z sześciu tomów komiksu kosztuje w antykwariacie 12 zł. Przy zakupie kompletu komiksów (6 tomów) można skorzystać z rabatu,wtedy koszt kompletu stanowi 0,8 (80%) łącznego kosztu wszystkich tomów. Jaka jest kwota rabatu otrzymywanego przy zakupie jednego kompletu komiksów?

2

Odpowiedzi

2010-03-01T18:34:07+01:00
12*6=72
72*80/100 = 5760/100=50,76

Odpowiedź: Komplet komiksu kosztuje 50,76zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T18:41:46+01:00
DANE: SZUKANE:
1 TOM= 12 ZŁ. KWOTA RABATU
6 TOMÓW= 12X6= 72 ZŁ

72 ZŁ. X 80%= 57.60 ZŁ

OBLICZAMY:
72.00 KOMPLET
- 57.60 CENA PO RABACIE
-----------------------------
14. 40 KWOTA RABATU


LUB 100% = 72 ZŁ X 20 % = 14.40 KWOTA RABATU