1.Wyjasnij dlaczego wielkie miasta w Japonii powstały w strefie wybrzeży .
2.Japonia nie ma bogatej bazy surowców.Mimo to przemysł przetwórczy jest doskonale rozwinięty.Jak Japonia rozwiązuje ten problem ?
3.Niewielkie zasoby surowców mineralnych i wyspiarskie położenie spowodowały ze Japonia była zmuszona rozwinąć niektóre gałęzie przemysłu wymień gałęzie przemysłu które decydują o dzisiejszym obliczu tego kraju podaj przykłady japońskiego przemysłu .
Wybieram najlepszą . Błagam . POMOCY !

3

Odpowiedzi

2010-03-03T18:01:06+01:00
1) Japonia to miejsce wspaniałe dla turystów i dlatego są miasta położone nad wodą , aby turyści mieli łatwy dostęp wysiądą ze statku w porcie i od razu ruszają na zwiedzanie .

2)Japonia głównie inportuje a nie eksportuje surowce i tak głównie rozwiązują ten problem.

3)Głównie elektronika przecież wszystkie elektroniczne nowinki pochodzą z Japonii . I tylko mały odsetek skąd indziej


mam nadzieję że pomogłem
12 2 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T18:50:11+01:00
Napiszę Ci co jeszcze może Ci się przydać oprócz tego co napisano powyżej :)

1.Wielkie miasta w Japonii powstały w strefie wybrzeży m in dlatego że są to tereny silnie uprzemysłowione. Trzy największe aglomeracje położone są na wschodnim wybrzeżu Honsiu.Są to:
Tokio- Jokohama , Osaka-Kobe-Kito i Nagoja.

2. Przemysł przetwórczy w Japonii należy do najnowocześniejszych i najwydatniejszych na świecie. Wyroby tego przemysłu mają wysoką jakość, a ich produkcja jest w pełni zautomatyzowana i oparta na najnowszych rozwiązaniach technologicznych. Dzięki temu oszczędza się energię i surowce których jest bardzo niewiele

3. Szczególną rolę odgrywa przemysł wysokiej technologii na prąd elektroniczny, optyczny i farmaceutyczny
10 3 10
2010-03-03T19:07:04+01:00
3: przemysl w japonii :
a) przetwórczy :
-stoczniowy
-samochodowy
-eloktroniczny
przemysl wysokich technologii

2: Japonia sprowadza surowce z innych krajów i przetwarza je na rozne przedmioty, z których sprzedarzy ma wielki zysk.

1: dostęp do morza, co za tym idzie lepszy transport, wiecej pozywienia. w celach zwiekszenia produkcji rolnej zasypuje sie POLDERY - sztuczne wyspy na oceanie, na ktorych prowadzi sie uprawy
8 4 8