Zapisz,jakie rodzaje podmiotu i orzeczenia występują poszczególnych zdaniach.

np.
Weasleyowie przybędą nazajutrz.
podmiot gramatyczny,orzeczenie czasownikowe

Z obłoków dymu i kawałków tynku wynurzyli się: Pan Weasley,
bliźniacy i Ron.


Dostali się tu za pomocą proszku Fiuu.


Dla Harry'ego nie było to szczególnym zaskoczeniem.


Ciotka Petunia była tym wstrząśnięta.


Na twarzy wuja Verona pojawiły się oznaki ciężkiej rozterki.


Nie było by kłopotu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T11:08:16+01:00
Z obłoków dymu i kawałków tynku wynurzyli się: Pan Weasley, bliźniacy i Ron.
podmiot zbiorowy, orzeczenie czasownikowe

Dostali się tu za pomocą proszku Fiuu.
podmiot domyślny, orzeczenie czasownikowe

Dla Harry'ego nie było to szczególnym zaskoczeniem.
podmiot logiczny, orzeczenie imeinne

Ciotka Petunia była tym wstrząśnięta.
podmiot gramatyczny, orzeczenie imeinne

Na twarzy wuja Verona pojawiły się oznaki ciężkiej rozterki.
podmiot logiczny, orzeczenie czasownikowe

Nie było by kłopotu.
podmiot logiczny, orzeczenie imienne
135 4 135
2010-03-02T11:13:00+01:00
1.podmiot szeregowy ,orzeczenie czasownikowe
2.podmiot domyslny ,orzeczenie czsownikowe
3.podmiot domyslny ,orzeczenie czasownikowe
4.podmiot gramatyczny ,orzeczenie imienne
5.podmiot gramatyczny ,orzeczenie czasownikowe
6.podmiot dopelniaczowy ,orzeczenie imienne
82 3 82