Równania z 2 niewiadomymi, kompletnie nie kapuje:
1.
{2x+3y=0,5
{3x+y=1
2.
{2x+y=14
{8y+0,5y=35
3.
{3x+4y=2
{5x+7y=1
4.
{2x-3y=10
{5x+5y=0
________________________________
najlepiej jak by było to metodą podstawiania;p
z góry wielki dzięki!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T19:06:23+01:00
1.
2x+3y=0,5
3x+y=1
2x+3y=0,5
y=1 - 3x
2x + 3(1-3x)=0,5
y=1 - 3x
2x+3-9x=0.5
y=1 - 3x
-7x=-2.5/: -7
y=1 - 3x
2010-03-01T19:28:46+01:00
Niestety przykładu 3,4 trudno było by zrobić metodą podstawiania.