Hi. Mam zadanie z matmy, ale nie musicie całego rozwiązywać wystarczy jak mi zapiszecie 2 pierwsze linijki .

Maciek i Marek mają razem 36 lat. 4 lata temu marek był 6 razy straszy od Maćka . Ile lat ma teraz Maciek???

Wiem ,że to będzie układ równań i będzie się zaczynał od np.
x+y=36 ,ale co dalej.
Potrzebuje to na wczoraj

2

Odpowiedzi

2010-03-01T19:00:31+01:00
Jeśli x - marek
zatem
x-4 = 6(y-4) drugie równanie wyliczyć y
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T19:04:48+01:00
Przyjmując, że:
maciek: x
marek: y

x+y=36
x-4= 6*(y-4)

x+y=36
x-4= 6y-24

x+y=36
x-6y= -24+4

a dalej to chyba już wiesz ;)