Odpowiedzi

2010-03-01T19:00:42+01:00
1.Oblicz objętość i pole powierzchni:
a)prostopadłościanu o wymiarach 2cm × 1dm × 5mm
2cmx10cmx0,5cm
P=2(a+b+c)=2*(2+10+0,5)=13cm²
V=abc=2*10*0,5=10 cm³

b)sześcianu o krawędzi 1,2cm
P=6a²=6*1,2²=8,64cm²
V=a³=1,2³=1,728cm³
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T19:05:13+01:00
A)
1dm=10cm
5mm=0,5 cm
Pc= 2*Pp+2*Pśb1+2*Pśb2
Pc=2*2*10+2*0,5*10+2*0,5*2
Pc= 40+10+2
Pc=52 cm ²

V= Pp*0,5
V= 2*10*0,5
V=10 cm³

b)a= 1,2cm
P= 6a²
P=6*(1,2)²
P=8,64 cm ²

V=Pp*H
V=a²*H
V=(1,2)²*1,2
V=1,728 cm³
1 5 1