Odpowiedzi

2010-03-01T21:17:13+01:00
Bez Wielkiego Postu święta Wielkanocne tracą swój urok. W tym czasie powinniśmy oddawać jak największy szacunek Bogu, rozmawiać o tym. Nie możemy w tym czasie uczestniczyć w zabawach.
Bez Wielkiego Postu to jak bez adwentu. Nie ma czasu na przystanięcie, wczytanie się w Pismo Św.
Nie możemy "wchodzić" w Wielkanoc bez przygotowania, w końcu to najważniejsze święto chrześcijańskie.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T21:31:21+01:00
Bez wielkiego postu nie można być naprawdę szczęśliwym. Do każdego święta czy wydarzenia się przygotowujemy, czy moglibyśmy się nie przygotować na najważniejsze święto? Trzeba się przygotowywać, by lepiej, radośniej przeżyć Wielkanoc. Po drugie post nie oznacza że mamy się smucić, wręcz przeciwnie jest to czas oczekiwania na dzieło odkupienia, jak bym się miał z tego nie radować, owszem w tym okresie trzeba żyć w zadumie na rozważaniu pisma św. ale wewnętrzna radość musi z nas zawsze wypływać bo jesteśmy chrześcijanami. Nie można tego źle rozumieć, że skoro mam być radosny to mogę tańczyć w poście itp. Właśnie przez wstrzemięźliwość i postanowienia wielkopostne, umartwienia ciała można wyswobodzić swoją duszę tak, by była radosna, a ta prawdziwa radość płynie właśnie z miłości, z Krzyża.