Pomóżcie muszę to mieć na jutro!!!!!!!!!!!
Wskaż podmioty . - J. Polski .
1. Statek Robinsona rozbił się u brzegów bezludnej wyspy .
2 . Rozbitek nie ugiął się wobec potęgi przyrody .
3 . Wiele wysiłku kosztowała go walka z przeciwnościami losu .
4 . Dawała mu ona jednak nadzieję na powrót do domu .
5 . Uprawiać ziemię było trudno .
6 . Mimo to nie brakowało mu pomysłów .
7 . Robinsonowi nie zawsze było wesoło .
8 . Niedola Robinsona trwała bardzo długo .
9 . Nieszczęśnik mieszkał na wyspie 24 lata .

A i jeszcze:
1.podmiot gramatyczny wyrażony rzeczownikiem r.m. M. Lp.
2.podmiot gramatyczny wyrażony rzeczownikiem r.m. M. Lp.
3. podmiot gramatyczny wyrażony zaimkiem M. Lp. r.ż
4..podmiot logiczny wyrażony rzeczownikiem r.m. D. Lm.
5.podmiot gramatyczny wyrażony rzeczownikiem r.m. M. Lp.
6.podmiot gramatyczny wyrażony rzeczownikiem r.ż. M. Lp.
7.podmiot gramatyczny wyrażony rzeczownikiem r.ż. M. Lp

2

Odpowiedzi

2010-03-01T21:17:29+01:00
Rozbitek
ugiął
mieszkał
trwała
brakowało
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T21:23:23+01:00
1. Robinsona - podmiot
2. rozbitek
4. ona
5 ziemie
6 pomysłów
7 robinson
8 robinsona
9 nieszczęśnik

2 3 2