1)Gospodyni, przygotowując owocowy kompot z 2 kg owoców, musi sporządzić syrop z 0,8l wody i 50 dag cukru. Ile powinna wziąć owoców i wody, gdy do przygotowania tego kompotu chce zużyć 3,75 cukru?
[wynik powinien wyjść 6l wody i 15kg owoców. zadanie jest z tematu proporcje]

2)Ile czystego kwasu octowego znajduje się w 3 dm³ octu sześcioprocentowego?
[wynik 180cm³]

To na jutro...;/ z góry dziękuję. Prosze uzywac indeksów gornych.
Dziekuje..;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T18:49:53+02:00
1)
2 kg owoców - x
0,5 kg cukru - 3,75 kg cukru

x=(2*3,75)/0,5
x=15 kg owoców

0,8l wody - y
0,5kg cukru -3,75 kg cukru

y=(0,8*3,75)/0,5
y=6l wody
2)
3dm³=3000cm³
3000cm³*0,06=180 cm³
2009-10-19T18:59:55+02:00
3,75kg cukru---------------------x kg owoców
0,50kg cukru---------------------2kg owoców
x=3,75×2=7,5÷0,50=15kg owoców
0,8l wody---------------------2kgowoców
x l wody---------------------15kg owoców
x=0,8×15=12÷2=6l wody
2009-10-19T19:53:22+02:00
2 kg owoców
0,8 l wody
50 dag cukru
------------------------

3,75kg cukru ( jest to 7,5 raza więcej niż 50 dag cukru )
0,8l x 7,5 = 6l wody

2kg owoców x 7,5 = 15 kg