Na początku lekcji nieobecni stanowili jednej ósmej wszystkich uczniów klasy.Po kilku minutach przyszedł jeden spózniony uczeń i wtedy nieobecni stanowili jedną dwunastą uczniów tej klasy. Ilu uczniów jest w tej klasie?




to zadanie trzeba rozwiązac za pomocą równania!
z góry bardzo dzieki za pomoc;d , a i jeszcze bym prosil analize zadania ;D
dam naj za najlepsza;p

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T20:51:10+01:00
Ilość uczniów w klasie - x
1/8x=1/12x+1
1/8x-1/12x=1
3/24x-2/24x=1
1/24x=1 |:1/24
x=24
jest 24 uczniów :)
27 3 27
2010-03-01T21:03:35+01:00
Na początku lekcji nieobecni stanowili jednej ósmej wszystkich uczniów klasy.Po kilku minutach przyszedł jeden spózniony uczeń i wtedy nieobecni stanowili jedną dwunastą uczniów tej klasy. Ilu uczniów jest w tej klasie?

x-liczba uczniów
1/8 x-nieobecni
1/12 x- nieobrcni, gdy doszedł uczeń

równanie:

1/8 x= 1/12 x+1 /*48
6x=4x+48
2x=48
x=24

było 24 uczniów
57 4 57