Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T20:55:16+01:00
Bezwarunkowe , wrodzone np. kichanie , wydzielanie śliny , odruch kolana

warunkowe=nabyte np. obgryzanie paznokci , wydzielanie sliny na widok cytryny czy jedzenia , jazda samochodem , uczenie się , trzymanie długopisu

Badaczem tych odruchów był właśnie Iwan Pawłow ( doświadczenie prowdził obserwując psa tzn jego ruchy itd .. )
53 1 53
2010-03-01T20:56:39+01:00
Polegało to na udowodnieniu ze nie tylko bodziec bezposredni np pokarm powoduje wydzielanie sliny u psa.Psa mozna nauczyc reagowania na niesfoisty bodziec np swiatlo lub dzwiek dzwonka, ktory sam nie powoduje wytwarzania sliny. Bodziec obojetny,jakim jest dzwiek dzwonka lub swaitlo stal sie bodzcem warunkowym a reakcja wydzielania sliny pod wplywem tego bodzca-odruchem warunkowym. Teraz moze byc?? 5 dosalam za to
5 5 5