Odpowiedzi

2010-03-01T20:48:18+01:00
Przed wojnami i ważną uryczstami
2 3 2
2010-03-01T20:49:32+01:00
Bogurodzica odśpiewywana była w trakcie ważnych wydarzeń historycznych polski min
-Bitwa pod Grunwaldem 1410r i pod Warną 1444r.
Pieśń pełniła rolę hymnu bojowego.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T20:52:49+01:00
Bogurodzica była śpiewana podczas mszy świętych .
Byłą także pieśnią rycerską. Była śpiewana np. w drodze na bitwę itp.

Była hymnem dynastii Jagiellonów.

Zaśpiewano ja na koronacji Władysława Warneńczyka.
2 5 2