Jeżeli jest potrzeba popraw błędy, a następnie podaj znaczenie utworzonych związków frazeologicznych.
Do ostatniej kropli krwi-
zakuta głowa
kupować kota w worku
obiecywać gruszki na wierzbie
tyle, co kogut napłakał
czarna owca
gruba ryba
budować pałac na lodzie
Pomocy mam to na jutro!!!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T20:51:47+01:00
Do ostatniej kropli krwi- bez poddania się, do skutku
zakuta głowa - człowiek który nic nie rozumie, potocznie:idiota
kupować kota w worku - kupować coś czego się nie sprawdziło/widziało wcześniej
obiecywać gruszki na wierzbie - obiecywać coś nierealnego/niemożliwego
tyle, co kogut napłakał - bardzo mało [powinno być kot!! nie kogut]
czarna owca - zakała, najgorszy członek np. rodziny, rodu
gruba ryba - bogacz, wpływowa osobistość
budować pałac na lodzie - robić coś bez podstaw
2010-03-01T21:02:35+01:00
-Do ostatniej kropli krwi- walczyć do końca, do upadłego, do ostatniego tchu

-zakuta pała - człowiek głupi lub bezmyślny; idiota

-kupowac kota w worku - ,dokonac nieprzemyslanej transakcji , podjac decyzje o kupnie czegos bez wszesniejszego przyjrzenia sie temu

-obiecywac gruszki na wierzbie -obietnice bez pokrycia; deklarować coś, czego nie można spełnić

-tyle co kot naplakal - czegos bardzo malutko , niewielo

-czarna owca - osoba ktora w jakiejs grupie niekorzystnie odroznia sie od pozostalych jej czlonkow

-gruba ryba -ktos wazny , powszechnie szanowany , ktos majacy wladze , budacy respekt, strach

-budowac zamki na lodzie - marzyc o rzeczach nierealnmych , pragnac czegos , co jest niemozliwe do ziszczenia
2010-03-01T21:15:05+01:00
Do ostatniej kropli krwi- do śmierci

zakuta głowa - głupiec

kupować kota w worku - kupić coś w ciemno, bez sprawdzenia

obiecywać gruszki na wierzbie - składać obietnice których nie
jesteśmy wstanie wypełnić, obietnice bez pokrycia

tyle, co KOT napłakał - bardzo mało, odrobinę

czarna owca - osoba która przynosi wstyd albo jest nie mile widziana w jakimś otoczeniu

gruba ryba - ktoś bardzo ważny, wpływowy

budować ZAMKI na lodzie - snuć nierealne marzenia, opierać się na niepewnych podstawach