3. Dla uczestników rajdu przygotowano kocioł grochówki przewodując dla każdej osoby 250ml zupy. zamiast 40 uczestników w rajdzie wzięło udział 50 osób. Ile grochówki przypada teraz na każdą osobę?
a) 20ml
b) 200ml
c) 80ml
d) 312,5 ml

potrzebne obliczenie.

2

Odpowiedzi

2010-03-01T20:51:57+01:00
Obliczamy , ile zupy dla 40 uczestników
40*1/4l= 10 l
Teraz dzielimy to na 50 uczestników
10:50=0,2l=200ml
35 4 35
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T20:54:24+01:00
250ml ×40=10000ml
10000ml:50=200ml
odp.Na każdą osobę przypada 200ml. grochówki
69 4 69