Akwarium w kształcie prostopadłościanu o podstawie o wymiarach 30cm na 60cm i wysokości 40 cm kosztuje w sklepie 305zł.Takie samo akwarium może być wykonane na zamówienie w zakładzie szklarskim -wtedy płaci się 3,15 zł za każdy dm2 powierzchni akwarium.Czy bardziej opłaca się kupno w sklepie czy na zamówienie?oblicz

2

Odpowiedzi

2010-03-01T20:56:03+01:00
Powierzchnia:
30cm=3dm
60cm=6dm
40cm=4dm

2*3*6+2*3*4+2*6*4=36+24+48=108
305:108=1,82

108*3,15=340,2

Bardziej opłaca się kupić w sklepie
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T21:00:54+01:00
30 cm = 3dm
40 cm = 4 dm
60 cm = 6 dm

3x6=18 dm2
3x4x2= 24 dm2
4x6x2= 48 dm2

48+18+24= 90 dm2

90x3,15=283,5 zł

W sklepie 305zł
Na zamówienie 283,5zł
Lepiej kupić na zamówienie. :)
2 5 2