Hej to zadanko mam z przyrody proszę pomóżcie :)

pliss zróbcie mi to szybkooo :DD

przejrzałam wszystkie stronki i jest opisane bardzo mało więc jeżeli ktoś mi tak

napisze tak jak tam tak mało odrazu zgłaszam :)

Wyjaśnij stwierdzenie "Egipt darem Nilu"

to ma byc na 1 strone zeszytu A5


Dam też naj postarajcie się błagam :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T20:55:32+01:00
Egipt był określany jako dar Nilu, ponieważ życie w Egipcie było uzależnione od rzeki i jej wylewów, które zapewniały użyźnianie gleby. Rośliny uprawne były sadzone przy Nilu, tak, by woda mogła się szybko do nich dostać. W ciepłych krajach jest to bardzo ważne. Po wylewach rolnicy mogli zbierać plony. Gdy rzeka nie wylewała a Egipcie panował głód, nie było czego zbierać.
Nil stanowił także źródło ryb, czyli pożywienia, oraz był ważnym szlakiem komunikacyjnym, dzięki któremu Egipcjanie mogli ( i mogą) przemieszczać się. Bez Nilu Egipcjanie nie mogli by żyć, tak więc Egipt swoje istnienie zawdzięczał Nilowi.
2 3 2
2010-03-01T20:55:43+01:00
W starożytnym egipcie ludzie byli bardzo uzależnieni od nilu. uczyli się oni przewidywać wylewy rzeki. tworzyli specjalne systemy nawadniające dzięki którym woda podczas wylewów nawadniała całe pola wokół nilu. dzięki temu pola były bardzo urodzajne. nie wiem co tu mozna jeszcze dopisac ;p
2 3 2
2010-03-01T21:49:09+01:00
W Egipcie panowały warunki naturalne zbliżone do tych w których powstały cywilizacja Mezopotamii . Dla mieszkańców otoczonego przez pustynie państwa źródłem życia była wielka rzeka Nil . Wzdłuż jej brzegów ciągneły się pola uprawne . Nil wylewał zawsze o tej samej porze roku . na przełomie czerwca i lipca . Do Egiptu docierały wówczas wysokie fale związane z porą dzeszczową w górnym biegu rzeki . Gdy z porą deszczową w górnym biegu rzeki . Gdy pod koniec września woda opadała , pozostawiająć grubą warstwę żyznego mułu , chłopi rozpoczynali prace polowe . Żniwa odbywały się w marcu i kwietniu . Aby nawadniać pola podczas suchej pory roku, a takżę tereny położone dalej od rzeki , Egipcjanie zbudowali skomplikowany system kanałów nawadniających . Nil Był Takżę głownym szlakiem komunikacyjnum . Pływające po nim statki i łodzie przewoziły pazażerów oraz towary wzdłuż całego państwa egipskiego . Dzięki wylewom rzeka miała olbrzymie znaczenie dla mieszkańców Egiptu I dlatego kraj ten nazywano , `darem nilu`
1 5 1