Podnośnik samochodowy może być zbudowany w oparciu o zasadę działania prasy hydraulicznej. Przyjmij, że mniejszy tłok ma pow. 0,2m2, a większyy - podnoszący samochód - ma pow. 6m2. Jaka siła zrównoważy ciężar samochodu o masie 900 kg, stojącego na dużym tłoku? Jaka powinna być masa przedmiotu położonego na małym tloku aby uzyskac rownowagę ?
Proszę o jak najszybszą odpowiedź :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T21:03:16+01:00
F1/S1 = F2/S2 równanie dla prasy hydraulicznej
ciśnienie w cieczy rozchodzi się równomiernir we wszystkich kierunkach
niech S1= 6 m2 S2 = 0,2 m2 F1 = m*g = 900*9,81= 8829 N F2 = ?
8829/6 = F2/0,2 Stąd
F2 = (8829/6) * 0,2 = 294,3 N
m=294,3:9,81=30 kg
60 3 60
2010-03-01T21:36:38+01:00
S1 = 0,2m kw.
S2 = 6m kw.
m = 900 kg

F1/S1=F2/S2
Fg = m*g
Fg = 900kg*10 N/kg = 9000N = 9kN

F1/S1*s1 = F2/S2*s2
F1 = 0,2/6 * 900
F1 = 300N

F1= Fg
300N = Mm*g/:g
Mm = 300N:10 N/kg
Mm = 30kg

Odp. Ciężar samochodu zrównoważy siła 9kN. masa przedmiotu na małym tłoku powinna wynosić 30kg
107 4 107