Odpowiedzi

2010-03-01T20:59:34+01:00
Α=180⁰

długosc łuku stożka=α:360×2πr=180:360×2π×a=aπ

aπ=2πr/:π
a=2r
r=½a
odp. promień podstawy stożka =½a
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T21:00:03+01:00
A promień półkola
obliczamy połowę obwodu koła o promieniu a
½*2πa = πa
ta połowa obwodu jest zarazem obwodem podstawy stożka
o promieniu r
obwód podstawy 2πr = πa, stąd 2r = a i wtedy r = ½a
Odp. Długość promienia podstawy stożka jest równa ½a.
8 2 8
2010-03-01T21:01:22+01:00
1/2 obwodu koła o promieniu a jest obwodem stożka
obw podstawy stożka=1/2 *2 *pi *a
obw podstawy stożka= pi *a
2 pi *x=pi *a /:2 pi
x=1/2a
odp:promień otrzymanego stożka jest równy 1/2a
4 3 4