Mogli byście sprawdzić czy dobrze to rozumiem/robię i poprawić ewentualne błędy? :)

Oblicz ile jest g cukru rozpuszczonego w 180g r-ru o stężeniu 28%.
Dane: Cp=28%; Mr=180g
Szukane: Ms=x

xg-28%
180g-100%
180g*28%
x=-----------
100%

Procenty się skracają.
5040
x= ------
100
x=50,4g.
Odp.W tym roztworze znajduje się 50,4g cukru.

3

Odpowiedzi

2010-03-01T20:59:24+01:00
2010-03-01T21:00:14+01:00
Według moich obliczeń to zadanie jest wykonane prawidłowo. Bo chyba o nic więcej ci nie chodziło jak o sprawdzenie czy to zadanie jest wykonane prawidłowo czy nie? Jeśli miałabys jakiekolwiek zastrzeżenia proszę napisz.Pozdrawiam.:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T22:45:14+01:00
Cp= (ms/mr)*100%
z danych z zadania wynika że
28= ms/180*100%
28=10ms/18
28*18=10ms
504=10ms
ms=50,04