Bardzo proszę o pomoc.mam to na jutro ,a nie umiem tego zrobić

Rozwiązywanie równań
Zad.1
a)4x-3=5
sprawdzenie

b)3(x-1)=0
sprawdzenie

c)-6(x+1)=24
sprawdzenie

d)0,2x+0,3=-0,5
sprawdzenie

e)0,4+0,25x=-2
sprawdzenie

f)1/2x-4=x-6
sprawdzenie

daje naj

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-01T21:15:38+01:00
A)4x-3=5
4x=8
x=2
4*2-3=5
8-3=5

b)3(x-1)=0
3x-3=0
3x=3
x=1
3(1-1)=0
3*3=0
0=0

c)-6(x+1)=24
-6x-6=24
-6x=30
x=-5
-6(-5+1)=24
-6*(-4)=24
24=24

d)0,2x+0,3=-0,5
0,2x=-0,2
x=-1

e)0,4+0,25x=-2
0,25x=-2,4
x=-9,6

f)1/2x-4=x-6
-½x=-2
x=4
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T21:16:35+01:00
Zad.1
a)4x-3=5 /+3
4x = 8 /:4
x = 2
sprawdzenie
4*2-3 = 8-3 = 5

b)3(x-1)=0
3x-3=0 /+3
3x = 3 /:3
x=1
sprawdzenie
3*(1-1) = 3*0 = 0

c)-6(x+1)=24
-6x-6 = 24 /+6
-6x=30 /:(-6)
x = -5
sprawdzenie
-6*(-5+1) = -6*(-4) = 24

d)0,2x+0,3=-0,5 /-0,3
0,2x = -0,8 /:0,2
x = -4
sprawdzenie
0,2*(-4)+0,3 = -0,8+0,3 = -0,5

e)0,4+0,25x=-2 /-0,4
0,25x = -2,4 /:0,25
x = -9,6
sprawdzenie
0,4+0,25*(-9,6) = 0,4-2,4 = -2

f)1/2x-4=x-6 /-x +4
x = -2
sprawdzenie
L = 2*(-2)-4 = -4-4 = -8
P = (-2)-6 = -8
L=P
3 3 3