3 . Sto spinaczy biurowych waży 0,035 kg. Ile kilogramów waży dziesięć spinaczy a ile jeden spinacz? Ile to dekagramów ??



--




5 . Paulina poszukuje pracy . Wysłałą ofertę do 100 firm . Koperta kosztowała 0,05 zł a znaczek na kopertę 1,55 zł. Ile pieniędzy wydała Paulina na koperty i znaczki ??



--

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T21:16:36+01:00
3. 10 spinaczy-0,0035kg=0,35dag 1 spinacz-0,00035kg=0,035dag
5. w sumie wydała 160 zł
28 2 28
2010-03-01T21:20:50+01:00
3 . Sto spinaczy biurowych waży 0,035 kg. Ile kilogramów waży dziesięć spinaczy a ile jeden spinacz? Ile to dekagramów ??

100 spinaczy = 0,035kg
10 spnaczy = x
x = (10*0,035 kg) : 100
x = 0,0035 kg
x = 0,35 dag

10 spinaczy waży 0,35 dag
1 spinacz wazy 0,35 dag : 10 = 0,035 dag

5 . Paulina poszukuje pracy . Wysłałą ofertę do 100 firm . Koperta kosztowała 0,05 zł a znaczek na kopertę 1,55 zł. Ile pieniędzy wydała Paulina na koperty i znaczki ??

100*(0,05 + 1,55)=
= 100*1,6 =
= 160 zł

Paulina wydała na wysłanie 100 ofert 160 zł


26 3 26