A) średnia długość kroku Iwony wynosi 60 cm. Ile kroków wykonała Iwona podczas spaceru o długości 2,7 km?
b) Cena 1m kwadratowego działki rekreacyjnej wynosi 22 zł. Ile kosztuje działka o powierzchni 15 arów?
c) W Polsce produkuje się około 400 000 jaj kurzych rocznie. Jedno takie jajo waży ok 55g. Ile jaj produkowanych jest co roku w Polsce? Wynik podaj w mld sztuk.
d) Jezioro Śniardwy ma powierzchnię 10 660ha, a Morze Kaspijsckie ma powierzchnię 371 000 km kwadratowego. Ile razy większe jest Morze Kaspijskie od jeziora Śniardwy?
e)W opoakowaniu znajduje się 50 drażetek witaminy C, a każda waży 0,1g. Ile opakowań można wypełnić zapasem drażetek o wadze 1 t?

proszę w miarę rozwiązać zrozumiale.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T21:27:01+01:00
A) średnia długość kroku Iwony wynosi 60 cm. Ile kroków wykonała Iwona podczas spaceru o długości 2,7 km?

60cm <--krok
1km=1000m
1m=100cm
2,7km=2,7*1km=2,7*1000m=2700m=2700*1m=2700*100cm=270000cm

270000:60=4500 [kroków]

b) Cena 1m kwadratowego działki rekreacyjnej wynosi 22 zł. Ile kosztuje działka o powierzchni 15 arów?

1ar=100m^2
15arów=15*1ar=15*100m^2=1500m^2

skoro 1m^2 kosztuje 22 zł, to 1500m^2=1500*1m^2 kosztuje 1500 razy więcej, więc:

1500*22=33000[zł]

c) W Polsce produkuje się około 400 000 jaj kurzych rocznie. Jedno takie jajo waży ok 55g. Ile jaj produkowanych jest co roku w Polsce? Wynik podaj w mld sztuk.

odp. w treści "W Polsce produkuje się około 400 000 jaj kurzych rocznie" =0,4mln=0,0004mld

d) Jezioro Śniardwy ma powierzchnię 10 660ha, a Morze Kaspijsckie ma powierzchnię 371 000 km kwadratowego. Ile razy większe jest Morze Kaspijskie od jeziora Śniardwy?

J. Śniardwy:
1ha=100m*100m=10000m^2
10660ha=10660*1ha=10660*10000m^2=106 600 000m^2

M.Kaspijskie:
1km^2=1km*1km=1000m*1000m=1000 000m^2
371000km^2=37000*1km^2=371000*1000000m^2=371000000000m^2

371 000 000 000:106 600 000=3480,3

e)W opakowaniu znajduje się 50 drażetek witaminy C, a każda waży 0,1g. Ile opakowań można wypełnić zapasem drażetek o wadze 1 t?

50 drażetek waży 50*0,1g=5g

1 opakowanie ==>5g

1t=1000kg=1000*1kg=1000*1000g=1000 000g

1000 000:5=200 000
90 4 90
  • Użytkownik Zadane
2010-03-01T21:28:18+01:00
A) 2,7km= 270000 cm
270000 : 60 = 4500
odp. Iwona wykonała 4500 kroków podczas spaceru.

b)15a = 1500 m²

1m² -------- 22 zł
1500m²----- x
x= 1500m² x 22 zł / 1m²
x= 33000 zł

c) 40 000= 0,04mln

d) 10 660ha = 106 600 km²
371 000 : 106 600 ≈ 3,5
38 4 38