Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T21:17:50+01:00
Opór powietrza wywołują dwa rodzaje sił: jedna oddziałuje na powierzchnię czołową opływanego ciała (i jest odczuwalna jako ciśnienie wiatru), druga zaś przebiega stycznie do powierzchni i jest to opór powierzchniowy, laminarny. Ciała nieopływowe, jakimi są rowerzyści, podlegają znacznie bardziej wpływowi oporu kształtu niż oporu laminarnego. W przypadku ciała niepływowego występuje znaczna różnica ciśnienia pomiędzy częścią znajdującą się w „cieniu” aerodynamicznym. W rejonach, gdzie strumień powietrza odrywa się od ciała opływowego, występują silne zawirowania, tym większe im mniej opływowy kształt podlega działaniu strumienia powietrza.
846 1 846
2010-03-01T21:18:25+01:00
Opór powietrza wywołują dwa rodzaje sił: jedna oddziałuje na powierzchnię czołową opływanego ciała (i jest odczuwalna jako ciśnienie wiatru), druga zaś przebiega stycznie do powierzchni i jest to opór powierzchniowy, laminarny. Ciała nieopływowe, jakimi są rowerzyści, podlegają znacznie bardziej wpływowi oporu kształtu niż oporu laminarnego. W przypadku ciała niopływowego występuje znaczna różnica ciśnienia pomiędzy częścią znajdującą się w „cieniu” aerodynamicznym. W rejonach, gdzie strumień powietrza odrywa się od ciała opływowego, występują silne zawirowania, tym większe im mniej opływowy kształt podlega działaniu strumienia powietrza.

UWAGA treść pobrana z http://rowerpoziomy.republika.pl/ROWER/OPOR.HTM
43 1 43
2010-03-01T21:19:20+01:00
Opór powietrza wywołują dwa rodzaje sił: jedna oddziałowuje na powierzchnie czołową opływanego ciała, a druga przebiega stycznie do powierzchni i jest to opór powierzchniowy.
Cx= siła oporów
Siłę oporu oblicza się ze wzoru:

P=0.5*Cx*g*A*V(do potęgi 2)
5 4 5