Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T21:46:02+01:00
2x+2x-1=4x-1

2x - liczba parzysta
2x-1 - liczba nieparzysta

jak dodamy do siebie wyjdzie 4x-1 czyli 4x (liczba parzysta) i po odjęciu 1 liczba nieparzysta:)
6 4 6
2010-03-02T01:49:59+01:00
Wykaż, że suma liczby parzystej i nieparzystej jest liczbą nieparzystą.

liczbę parzystą można zapisać w postaci 2k, k∈N ( bo jest podzielna przez 2)
a nieparzystą 2k+1

suma tych liczb to:
2k+2k+1=4k+1

jest to napewno liczba nieparzysta , bo w dzieleniu przez 2 daje resztę 1
8 5 8