Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T21:49:59+01:00
X- pierwszy odcinek
y-drugi odcinek

x+y=62 dm
x=1/5y


1/5y +y=62dm
x=1/5y

6/5y=62dm / : 6/5
x=1/5y


y=310/6 dm = 51 2/3 dm
x= 1/5 * 310/6

y=51 2/3
x=62/6 dm= 10 2/3

x=10 2/3
y=51 2/3
1 5 1
2010-03-01T21:52:15+01:00
X=1 odcinek
y=2 odcinek

y=20% x
y=0,2x


x+0,2x=62dm
1,2x=62dm
x=62:1,2
x=51⅔dm

62-51⅔=10⅓
odcinki maja długośc:10⅓dm i 51⅔dm