Na poziomie 1 klasy gimnazjum :)
z górki dzięki ;)

z.1
Zapisz wzory sumaryczne następujących tlenków:
tlenek azotu(V); tlenek chloru(VII); tlenek siarki(VI).

z.2
Oblicz, ile atomów tlenu znajduję się w czterech cząsteczkach tlenku azotu(III).

z.3
Oblicz wartościwość metalu w tlenku o wzorze Al₂O₃.

2

Odpowiedzi

2010-03-01T22:00:01+01:00
1.

N2O5
Cl2O7
SO2

2.
W 4 cząsteczkach N2O3 znajduje sie 12 atomów tlenu. (4*3)

3. Zapewne to ma być wzór Al2O3 czyli wartościowość glinu wynosi 3 a tlenu -II.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T22:04:41+01:00
Odp.
a) tlenek azotu (V)-N2O5;
b) tlenek chloru (VII)-Cl2O7;
c) tlenek siarki (VI)-SO3.
Zad.2
Tlenek azotu (III)-N2O3;
4N2O3-12[atomów ]-tlenu.
Zad.3
Metalem jest glin,położenie ,13 - grupa główna ,wartościowość atomu glinu w związkach chemicznych wynosi (III).