Wykreśl 3 nieprawidłowe

pełnić-obowiązki.urząd.służbę.funkcje.stanowisko
sprawować-urząd.opieke.role.funkcje.godność.służbę
piastowac-godność.obowiązki.role.funkcje.urząd
odgrywac-znaczenie.role.wpływ.funkcje
obejmować-urząd.godność.role.znaczenie.stanowisko

uzupełnij związki frazeologiczne

owczy...-bezmyśle nasladowanie innych [3 litery]
... bilet-negatywna opinia wydawana osobie wyrzuconej skądś, uniemozliwiająca przyjęcie jej w innim miejscu [6 liter]
szeroki...- zachowanie świadczące o czyjejs wspniałomyslności i hojnosci [4 litery]

uzupełnij zwroty

mieć duszę na ...
ledwo powłoczyć ...
gnać na złamanie ...
mieć pustkę w ...
zamknąć coś na cztery ...

proszę o szybką odp. na jutro :)
dzięki z góry za pomoc

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T22:01:22+01:00
Zostawiam poprawne:
pełnić-funkcję,obowiązki
sprawować-urząd, opekę,służbę
piastować- urząd, rolę
odgrywać-rolę
obejmować-urząd, stanowisko

owczy pęd
wilczy bilet
szeroki gest

mieć duszę na ramieniu
ledwo powłóczyć nogami
gnać na złamanie karku
mieć pustkę w głowie
zamknąć coś na cztery spusty


Pozdrawiam
2 5 2
2010-03-01T22:04:32+01:00
Obejmować-urząd.godność.role.znaczenie.stanowisko
piastować-godność.obowiązki.role.funkcje.urząd
pełnić-obowiązki.urząd.służbę.funkcje.stanowisko

owczy pęd
...... bilet
szeroki gest

mieć duszę na sercu
ledwo powłóczyć nogami
gnać na złamanie karku
mieć pustkę w głowie
zamknąć coś na cztery spusty
1 1 1