97 pkt - i daje naj za poprawne

Wafel do lodów ma kształt stożka o promieniu 2 cm i wysokości 6 cm. Do wafla włożono jedną porcję lodów. Przyjmij, że porcja lodów ma kształt kuli o średnicy 4 cm. Znajdź odległość środka lodowej kuli od wierzchołka waflowego stożka.


2

Odpowiedzi

2010-03-09T15:37:11+01:00
Witam!
dane:
Rs= 2cm => Ds=4cm
Hs= 6cm
Dl= 4cm
H=? [ odległość między środkiem kuli,a wierzchołkiem wafla ]

Średnica podstawy stożka jest równa średnicy porcji loda Ds=Dl.
Środek porcji lodów pokrywa się ze środkiem podstawy stożka,
czyli odległość między środkiem kuli, a wierzchołkiem stożka jest
równy wysokości stożka: 6cm
Hs= H

Pozdrawiam!!
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T15:47:55+01:00
Wafel do lodów ma kształt stożka o promieniu 2 cm i wysokości 6 cm. Do wafla włożono jedną porcję lodów. Przyjmij, że porcja lodów ma kształt kuli o średnicy 4 cm. Znajdź odległość środka lodowej kuli od wierzchołka waflowego stożka.

PRZEANALIZUJ RYSUNEK W ZAŁĄCZNIKU!

DANE:
r = 2cm - promień stożka (wafelka)
H = 6cm - wysokość stożka (wafelka)
Śk = 4cm - średnica kuli (gałki lodów), czyli:
R = 2cm - promień kuli (lodów)

Czerwoną kropką zaznaczyłam środek lodowej kuli i miejsce, w którym znajdzie się po włożeniu gałki do wafelka.
Ponieważ średnica gałki (kuli) jest równa średnicy wafelka (stożka) to te średnice po włożeniu loda do wafelka "pokryją się", czyli odległość środka lodowej kuli od wierzchołka waflowego stożka będzie się równała wysokości stożka (wafelka) H, czyli szukana odległość wynosi 6cm.

Pozdrawiam :)


1 5 1