Odpowiedzi

2010-03-01T22:06:30+01:00
Piosenki:

(mianownik)piosenki
(dopełniacz)piosenek
(celownik)piosenkom
(biernik)piosenki
(narzędnik)piosenkami
(miejscownik)piosenkach
(wołacz)[witajcie]piosenki (!)


Sanie:

sanie
sań
saniom
sanie
saniami
saniach
sanie (!)

Ludzie:

ludzie
ludzi
ludziom
ludzi
ludźmi
ludziach
ludzie (!)

Niemowlęta:

niemowlęta
niemowląt
niemowlętom
niemowlęta
niemowlętami
niemowlętach
niemowlęta
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T22:14:34+01:00
M. (kto? co?) piosenki
D. (kogo? czego?) piosenek
C. (komu? czemu?) piosenkom
B. (kogo? co?) piosenki
N. (z kim? z czym?)(z) piosenkami
Msc. (o kim? o czym?)(o) piosenkach

M. (kto? co?) sanie
D. (kogo? czego?) sań
C. (komu? czemu?) saniom
B. (kogo? co?) sanie
N. (z kim? z czym?)(z) saniami
Msc. (o kim? o czym?)(o) saniach

M. (kto? co?) ludzie
D. (kogo? czego?) ludzi
C. (komu? czemu?) ludziom
B. (kogo? co?) ludzi
N. (z kim? z czym?)(z) ludźmi
Msc. (o kim? o czym?)(o) ludziach

M. (kto? co?) niemowlęta
D. (kogo? czego?) niemowląt
C. (komu? czemu?) niemowlętom
B. (kogo? co?) niemowlęta
N. (z kim? z czym?)(z) niemowlętami
Msc. (o kim? o czym?)(o) niemowlętach

Jeżeli masz problemy z odmianą to bardzo przydatny jest dalszy ciąg pytania. Już pokazuje o co mi chodzi:
M. (kto? co?)- tu wiadomo podstawowa forma
D. (kogo nie ma? czego nie ma?)
C. (komu się przyglądam? czemu się przyglądam?)
B. (kogo nie ma? co nie ma?)
N. (z kim idę? z czym idę?)
Msc. (o kim myślę? o czym myślę?)
Mam nadzieję, że pomogłam.
3 5 3