Zad 1.Rozwiąż równania:
a.6x=3
b.-3x=7
c.2x=1/5
d.1/3x=3
e.3/4x=-4/9

Zad2.Rozwiąż równania
a.-3x=2x-10
b.10=4-2x
c.2(x+1)=x
d.-(4+x)=2(3-x)
e.(x-7)-2(3x+5)=3

1/5 lub 1/3 to chodzi mi o ułamki jedna piąta lub jedna trzecia niestety inaczej zapisac się nie dało.

Prosze o pomoc!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T22:13:02+01:00
Zad 1.Rozwiąż równania:
a.6x=3 /:6
x = 1/2


b.-3x=7 /:(-3)
x = -7/3
x = -2 i 1/3


c.2x=1/5 /:2
x = 1/10
x = 0,1


d.1/3x=3 /:1/3
x = 9


e.3/4x=-4/9 /:3/4
x = -16/27



Zad2.Rozwiąż równania
a.-3x=2x-10 /-2x
-5x = -10 /:(-5)
x = 2


b.10=4-2x
6 = -2x
x = -3


c.2(x+1)=x
2x+2 = x
x = -2


d.-(4+x)=2(3-x)
-4-x = 6-2x
x = 10


e.(x-7)-2(3x+5)=3
x-8-6x-10 = 3
-5x -18 = 3
-5x = 15
x = -3

2010-03-01T22:23:30+01:00
Zad 1
a.6x=3 /:3
2x =1
x = 0,5
b.-3x=7 :
x = -2,33
c.2x=1/5 /:2
x = 0,1
d.1/3x=3
x = 9
e.3/4x=-4/9
x = -0,4444 : 0,75
x = - 0,59


Zad2
a.-3x=2x-10
-3x - 2x = 10
-5x = 10
b.10=4-2x
2x = -10 + 4
2x = -6
x = -3
c.2(x+1)=x
2x + 1 = x
2x - x = 1